Lehká vyhřívaná profesionální pila STIHL MS 261 C-M VW s technologií STIHL M-Tronic. Výkonná, provozně úsporná a s nízkými vibracemi. Univerzálně použitelná při ošetřování lesních kultur, při probírce slabých stromů i při stavebních pracech. Snadno čistitelný filtr HD2 a mnoho dalších praktických detailů. Až o 20% nižší spotřeba a o 50% nižší emise oproti konvenčním dvoutaktním motorům STIHL. S elektrickým předehříváním karburátoru a vyhříváním rukojeti pro bezproblémový a pohodlný zimní provoz.
Technické parametry STIHL MS 261 C-M VW
Zdvihový objem: 50,2 cm3
Délka lišty: 37 cm
Výkon: 3 kW / 4,1 HP
Dělení řetězu: .325 "
Typ řetězu STIHL Oilomatic: Rapid Super (RS)
Objem palivové nádrže:0,50 l
Otáčky při maximálním výkonu: 10.000 ot./min
Hmotnost: 5,1 kg
Hmotnost na jednotku výkonu: 1,7 kg/kW
Hladina akustického tlaku: 104 dB(A)
Hladina akustického výkonu: 116 dB(A)
Hodnota vibrací vlevo: 3,5 m/s2
Hodnota vibrací vpravo: 3,5 m/s2
Sériová výbava STIHL MS 261 C-M VW
STIHL M-Tronic (M): plně elektronická regulace okamžiku zážehu a dávkování paliva. Řízení motoru STIHL M-Tronic (M) zajišťuje v každém provozním stavu stále optimální výkon motoru, konstantní maximální otáčky a velmi dobré vlastnosti při zrychlení. Ruční nastavení karburátoru zcela odpadá.
Elektrické vyhřívání rukojeti (W): větší komfort a spolehlivé ovládání při chladném počasí. V případě potřeby je možné zapnout i vyhřívání rukojeti (W).
Vyhřívání karburátoru (V): s ovládáním zapínání a vypínání v závislosti na teplotě zabraňuje zamrznutí karburátoru při nízkých teplotách.
Dekompresní ventil: vypouští při startování část stlačené směsi z válce. Tím se významně sníží potřebná tažná síla na startovacím lanku. To odlehčuje obsluhu a je chráněn celý startovací systém motorového nářadí.
ElastoStart: následkem kompresního tlaku vznikají při nahazování spalovacích motorů trhavé sílové špičky, které zatěžují svaly a klouby. Tlumící prvek ve speciální startovací rukojeti ElastoStart akumuluje v závislosti na průběhu komprese střídavě sílu a opět ji uvolňuje. Díky tomu je startování stejnoměrné bez trhavých silových špiček.
Zařízení pro napínání řetězu umístěné na boku: napínací šroub se ovládá zboku skrz kryt řetězky. To zabraňuje kontaktu pokožky s ostrým pilovým řetězem a hroty ozubeného dorazu.
Olejové čerpadlo s možností regulace množství: dovoluje přesné dávkování oleje v závislosti na potřebě. Označení E zaručuje v každém případě dostatečné množství oleje. Profesionálové dávkují jemněji. Je možné snížení dodávaného oleje až o 50%.
Uzávěr nádržky pro snadné otvírání/uzavírání: patentované speciální uzávěry pro palivovou a olejovou nádrž. Nádrže, kterými je vybaveno motorové nářadí se dají rychle, bez použití velké síly a bez nářadí otevírat a opět uzavírat.
Dlouhodobý systém filtrace vzduchu: nasátý vzduch je setrvačníkem uveden do rotace. Odstředivou silou jsou větší a těžší částečky nečistot odloučeny ke stěně skříně a vyneseny ven ze stroje přes žebra válce. Prostřednictvím předřadného odlučovacího kanálu je tak do vzduchového filtru přiváděn vzduch neobsahující téměř žádné částečky nečistoty.
Filtr HD2: nově vyvinutý filtr HD2 s filtračním materiálem z polyethylénu má až o 70% jemnější póry než dosavadní polyamidové filtry a proto dokáže zachytit velmi jemný prach. Filtrační materiál odpuzuje také vodu a olej, proto se velmi dobře čistí. Filtrační patrona je demontovatelná bez použití nářadí pouze pootočením filtru o 1/4 otáčky rukou.
Antivibrační systém: silné vibrace v místě upevnění rukojetí motorového nářadí mohou při dlouhodobém používání vést k problémům s prokrvováním rukou a paží. STIHL proto vyvinul vysoce kvalitní antivibrační systém. U motorového nářadí s antivibračním systémem jsou v místě upevnění rukojetí vibrace, které vytváří motor a pracovní nástroj, významně snížené.
Kombipáčka: M-Tronic rozezná elektronicky studený a teplý start. Prostřednictvím kombipáčky je tak nastavována pouze jedna startovací pozice. Nemusíte ověřovat okamžitý provozní stav motoru a máte ihned k dispozici plný výkon i bezprostředně po provedeném studeném startu.
Matice krytu řetězky jištěné proti ztrátě: eliminace ztráty matic při výměně řezné garnitury. Přesná pozice matic vůči šroubům při montáži krytu řetězky.
Systém mazání řetězu Ematic: STIHL Ematic-System se skládá z vodící lišty Ematic, pilového řetězu Oilomatic a olejového čerpadla k regulaci množství nebo snížení dopravovaného množství. Díky speciální konstrukci lišty a řetězu se dostane každá kapka řetězového oleje tam, kde je jí zapotřebí k mazání. Spotřeba oleje se tak může snížit až o 50%.
Technika čtyř kanálů STIHL: čtyři přepouštěcí kanály uvedou směs paliva a vzduchu před zapálením do vířivého pohybu. Tak se palivo optimálně spálí a zvýší se výrazně účinnost motoru. Výsledek: menší spotřeba a vysoký točivý moment v širokém rozsahu otáček.
Ohřívání karburátoru teplým vzduchem: na pily STIHL s předehřevem karburátoru je i ve studeném ročním období spolehnutí: V zimním nastavení obtéká karburátor předehřátý nasávaný vzduch . Tím se zabrání jeho zamrznutí. Pro přepnutí z letního na zimní provoz stačí jednoduchý pohyb ruky.